ATB-VERENIGING-OLDEBROEK

2x GOUD op NK Mountainbike Jeugd

OLDENZAAL –  Zaterdag 28 september 2024 werd het Nederlands Kampioenschap LJC verreden in Oldenzaal. Ondanks de vele regen van vrijdag lag er zaterdag een mooi en uitdagend parcours voor de verschillende jeugdcategorieën. Sommigen waren vrijdag al parcours wezen verkennen en anderen waren zaterdag al vroeg van de partij. De ATB-vereniging-Oldebroek had een mooie teamplaats waar 2 tenten werden geplaatst ( geleend van sponsor Schoonhoven Service) voor koffie,lekkers, een droge plek en vooral gezelligheid!

In alle klasses werd een spannende strijd gevoerd. Met als klap op de vuurpijl 2x het rood-wit-blauw. Lizzy Brakke werd overtuigend 1e in de cat 3 meisjes. In cat 4 jongens ging Dorian de Greef er na de start al gauw vandoor met nog een volger. Zij hebben de voorsprong de hele wedstrijd niet meer weggegeven, waarna het tot de eindstreep spannend bleef. Dorian won de eindsprint en mag zich Nederlands Kampioen 2024 cat 4 jongens noemen!

Thijn Nijhof in de cat 7 jongens kwam te val en kon de wedstrijd niet vervolgen, hij lag op koers voor winst. Beterschap Thijn. Ook Isa Ravestein reedt de wedstrijd niet uit.

Cat. Meisjes 1 (9 jaar)
5e Irsa van der Meulen